You Are Here: Home » Top Stories » Guyana Government defends granting of a license to a China-owned and operated television station – 7th Feb 2013

Guyana Government defends granting of a license to a China-owned and operated television station – 7th Feb 2013

cctvThe Guyana Government has responded to reports that it awarded a TV Channel to a Foreign Power; China. The Cabinet Spokesman Dr. Roger Luncheon, is contending that based on an agreement that antedated the 2001-2006 Period of the Jagdeo Presidency, a channel was identified for the Chinese but it took more than ten years for the Channel to go on the air.

Luncheon claimed that the identification of the China Channel came before the Joint Committee on Broadcasting Legislation had suggested an embargo on the issuance of licenses. But Capitol News understands from persons who sat on that committee, there was never any mention that, of the Channels being considered, one was already given to a foreign power China.

While the Government of Guyana gave China the 24-hour channel on Guyana’s “limited electromagnetic spectrum”, the same Government is still haggling with the officials of Region 10 in Guyana, over whether a Channel that the National Communications Network (NCN) arrogated to itself in Linden, Channel 13, should be returned to the region. Channel 13 in Linden had also antedated the agreement to which Dr. Luncheon referred on the so called embargo. The National Frequency Management Unit (NFMU) is still to reveal who has been allocated what frequencies in Guyana and what channels are available for possible investment by Guyanese and CARICOM nationals for both Radio and TV.

Leave a Comment

© 2016 Capitol News Guyana

Scroll to top